Sende mi Tugay ?

|


MARATON.COM.TR: Kulüplerinde efsane olan isimler var. Örneğin Roma’da Totti, Real Madrid’te Di Stefano... Tugay Kerimoğlu, G.Saraylı Tugay olarak tanınıyor ama Emre Belözoğlu Türkiye’ye döndüğünde tercihini Fenerbahçe’den yana kullandı.


TUGAY KERİMOĞLU: Profesyonel anlamda düşünüyorsanız ben mantıklı diye düşünüyorum.

MARATON.COM.TR: Arda’nın “Ben G.Saraylıyım ve Türkiye’de G.Saray’dan başka bir takımda oynamam” ve Emre’nin “Ben zaten F.Bahçeliydim” gibi profesyonelliğin dışına taşan görüşlerine nasıl yaklaşıyorsunuz?

TUGAY KERİMOĞLU: Ben ikisine de yaklaşmıyorum! Yanlış düşünüyorlar. Amatör futbolcu değilsiniz. İnsanlar size sevgiyle bakıyor. Yolda yürüyen en küçüğünden en büyüğüne kadar Arda dediğiniz zaman çocukların hepsi parmakla gösteriyor. Arda’nın açıklaması bana göre yanlış. Takım tutma değil, hizmet etme lüksünüz var. 15 sene hizmet ettikten sonra insanlar beni Tugay Kerimoğlu diye düşünüyor. Ama madalyonun öbür tarafından bakarsanız bakmakla yükümlü olduğunuz bir aileniz var. Siz bu şekilde konuştuktan sonra bazı kapıları kapatıyorsunuz. Ben profesyonelim deyip daha mantıklı şeyler söylemeliler. Bu takımı tutuyorsun ya da tutmuyorum, bu takıma gitmem diye bir düşünce de olmam.

MARATON.COM.TR: Çok net bir şey sorabilir miyim o zaman, futbolu da bıraktığınıza göre, hangi takımılısınız?

TUGAY KERİMOĞLU: Ben en fazla bana saygıyı ve sevgiyi gösteren takımın taraftarıyım. Herhangi bir kulüpte yokum şu an.

MARATON.COM.TR: Daha net bir cevap alamaz mıyız?

TUGAY KERİMOĞLU: Daha bundan güzel net cevap olur mu?

MARATON.COM.TR: G.Saraylıyım diyemiyor musunuz?

TUGAY KERİMOĞLU: Ben G.Saraylıyım derim. Niye diyemiyim ki? Ben Beşiktaşlıyım da derim, Fenerliyim de derim. Diyebilirsiniz ama profesyonellik anlamında baktığınız zaman hizmet ettiğiniz kulüpte iyi hizmet ettiğiniz zaman anılıyorsunuz değil mi? Blackburn’e de ben hizmet ettiğimde insanlar benim maskelerimi, Türk bayraklarını suratlarına taktılar. Blackburnlü müyüm?

MARATON.COM.TR: G.Saraylıyım demiyorsunuz çünkü profesyonel hayatınız devam ediyor bir şekilde. Teknik direktörlük kariyeriniz de devam ediyor.

TUGAY KERİMOĞLU: Antrenörlük yapacağız şimdi! İnsanların bakış açısı çok farklı. İnsanlar çocuklarına belki de isimlerini veriyor. Bu doğaldır. Bununla karşılaşıyoruz. Ben G.Saraylıyım da demiyorum ki. Bugün baktığınızda bir insan Manchester United’dan Real Madrid’e gidiyor, Chelsea’den Manchester City’ye gidebiliyor. Ben de G.Saray’da senelerce oynadım. Galatasaraylılık tabii ki var ama profesyonellik anlamında hiçbir kulübü söylememek lazım diye düşünüyorum.

MARATON.COM.TR: Böylece diğer sorumun da cevabını vermiş oldunuz. G.Saray’dan Fener’e de gidebilirsiniz yani!..

TUGAY KERİMOĞLU: Gidebilirsiniz. Bu normaldir. Niye gidemeyeyim ki?

MARATON.COM.TR: Blackburn’den de F.Bahçe’ye gelebilirdiniz?

TUGAY KERİMOĞLU: Her konuda anlaştıktan, maddi ve manevi yönden tatmin olduktan sonra neden gelmeyeyim ki.

Röportajın devamı burada

Yakıştı mı sana Tugay ? Niye her başımızın üstünde taşıdığımız adam bize sallıyor.. Açık açık Galatasaray'lıyım bile demeye çekiniyorsun.Ne işin olacak bu saatten sonra beşiktaşla fenerle.Galatasaray'lılık gurur veren adamı hayatında bir sıfır önde başlatan bi olguyken niye gurur duymazsın.. Bizim ekmeğimizi yiyipte Galatasaray'lı bildiğimiz insanlar neden böyle konuşur. Küçük Hakan olumlu tek görüş bildirmez,suyun öteki tarafına giden şeref yoksunu insan malum, Okan ekmeğime bakarım deyip arabacı takımına gider, Arif çıkıp emre doğru yaptı der,Galatasaray'lılığından şüphe duymayacağımız(ki halen şüphe duymam) Kral Hakan Şükür objektif yorumculuğa soyunur şampiyonluk adayının suyun öteki tarafındakiler olduğunu söyler, malum takımla özdeşleşmiş isimlere bakarız; rıdvanı, selçuk yulası, gürcan bilgiçi açık bi şekilde malum takımın savunucusu olurlar.Yine de kızamayız Kral'a , Büyük Kaptan'ın bize doğru kalkan yumruğu içimizi acıtır ama kızamayız bizdendir çünkü onlar.Galatasaray'lıdır.Bunu elalemde bilir bizde biliriz .. Açıktır..Hasan takımdan kovulurcasına yollanır sesi çıkmaz kalkıpta basın toplantıları düzenleyip yönetime atıp tutmaz.Adamdır .. Büyük Galatasaray'lıdır. 14 Mayıs'ta kendimizi görürüz onda. Sahadaki Biz'dir..

Yine bizden biri olarak gördüğümüz , veda mahiyetindeki o son santraya yürüyüşünde Kapalı'da kocaman pankart açılan Tugay Kerimoğlu, o coşkuyla üçlüsünü çektiğimiz Tugay Kerimoğlu , o Tugay Kerimoğlu bu taraftar seninle her zaman gurur duydu diye tezahurat yaptığımız Tugay Kerimoğlu ; Ben Galatasaray'lıyım diyememiştir.. Açık bir şekilde bunu diyememiştir. Çekinmiştir.. Yazık ! Biz Galatasaray taraftarı olarak Galatasaray'ımıza en ufak emeği geçen insanı sırtımızda taşımışızdır. Ama Tugay'ın bu davranışından sonra kalbimizde taşırmıyız ?
soru işareti ..

10 yorum / Yorum Gönder:

Gala's dedi ki...

Şerefsizliğin adı profesyonellik olmuş. Deme zaten istemiyoruz. Sırf ilerde T.D. olunca piyasan düşmesin diye konuşuyorsun.Senin piyasanın içine ediyim. Bakmakla yükümlü ailesi varmış. Ulen kazandığın paranla 7 sülaleni doyurursun millet aç geziyo. Görgüsüz..Yazık gerçekten çok yazık..

genzo dedi ki...

malum takımla özdeşleşmiş isimlere bakarız; rıdvanı, selçuk yulası, gürcan bilgiçi açık bi şekilde malum takımın savunucusu olurlar.

bu görüşe karşıyım ben. galatasaray taraftarı bence malum takım taraftarından farklı olmalıdır. her zaman dogruları soyleyıp gerekırse maglubıyetı kabul etmesını bılmelıdır. ki ben galatasaray taraftarının coğunda bunun oldugunu görüyorum bizim büyüklüğümüzün sırrı budur bence

Adsız dedi ki...

İhanete uğramadığımız adam kalmadı nerdeyse...

Bir tek sen varsın be Büyük Kaptan. O efsane kadrodan kendini, karakterini, Galatasaraylılığını zerre kadar bozmayan bir tek sen kaldın Bülent Korkmaz...

Ama şimdi o kaptanlığı emin ellerde. Arda Turan. Bülent Korkmaz kadar sağlam bi adamsın be Arda.
Adamsın Sipsi!!

Geri kalanlar mı? Alayınız yalanmış ulan!

erŞen dedi ki...

@ genzo

yenildikmi eyvallah demesini bilmeliyiz tamam buna itirazım yok . Ama sonuç olarak tarafız taraftarız objektif gözle bakamayız dimi. o saydığım isimlerin hepsi ne kadar tarfsız gözle baksalarda olayları sarı lcivert renkler içerisinde yoğuran isimler..Bende şöyle Galatasaray'lı olduğunu bilerek izleyeceğim insanları görmek isterim ekranda, Hakan Ünsal gibi programa Galatasaray yorumcusu statüsünden girip takım süper bi oyun ortaya koysa bile orası öyle burası böyle diye eleştiren bir isim değil.Bu benim görüşümdür. Görüşünede saygılıyım. Sonuçta çabamızın adı Galatasaray.

ultrANIL07 dedi ki...

Yahu nedir bu örgütlenme? Tugay bir takımın taraftarı olmak zorunda mı? Yıllarca Fatih Akyel, Emre Belözoğlu gibi isimler Galatasaraylı'ydı da ne oldu? Her gün çıkıp amatörlük nidaları atanlardan daha fazla değeri var Tugay'ın benin gözümde. Fanatizm bu denli bürümesin gözümüzü artık.

Gala's dedi ki...

ayrıca ekleyelim Hakan Ünsal gs dergisine futbolu bırakınca kesinlikle gazetecilik yapmam demiş..

@anıl

biz tugayı fuckyel ile euro ile karıştırmıyoruz. arda ile bülent ile karşılaştırıyoruz..

Adsız dedi ki...

artık sızde su sagdaki fotografı kaldırırsınız o zaman. madem bu kadar laf atıyosnuz..

Gala's dedi ki...

katılıyorum.. arkadaşlarla konuşacağım. o fotoyu ben koydurtmuştum. en yakın zamanda kalkacaktır..

kahrolsun endüstriyel futbol...
kahrolsun profesyonel yaşam..
profesyonelliğe karşı Metin Oktay..

Santiago dedi ki...

Adamın futbolu bıraktıktan sonra ben fanatik Galatasaray'lıyım demesini beklemiyorsunuz herhalde?

erŞen dedi ki...

Bekliyorum.Hasan Şaş niye diyor? Bülent Korkmaz niye diyor? Hakan Şükür niye diyor? Galatasaray'a hizmet etmiş her futbolcu kalbimizde bi yer edinir.İhanetle, yaptığı profesyonelliklerle! bu yerini siler.Diyorum ya Tugay yine önemlidir bizim için.Galatasaray'a hizmet vermiştir.Ancak şu yanda ki fotoğraflarda gördüğümüz isimler Galatasaray'a hizmetlerinin yanı sıra Galatasaray'lılıklarıylada bilinirler.Futbolu bıraktıktan sonra bile çıkıp ben Galatasaray'lıyım diyebilen diyebilecek insanlardır.Bende hayal kırıklığı yaratan nokta bu.Tugay'ı çok farklı yere koymuşuz şu güne kadar.

DEPO